text.skipToContent text.skipToNavigation
  • Nopea toimitus jopa 1-3 arkipäivässä
  • Aina ilmainen toimitus 50€:n tilauksille
  • Aina lahja yli 100€:n tilauksiin

Aina ilmainen toimitus yli 50 €:n tilauksille! Ei koske Posti Kotipakettia.

VERKKOKAUPAN TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

Voimassa 19.2.2018 alkaen

Hehku.fi (”Verkkokauppa”) on Hehku Kauppa Oy:n (Y-tunnus 2841002-8) (”Hehku”) ylläpitämä verkkokauppa. Hehkun ajantasaiset yhteystiedot löydät hehku.fi:stä.

Hehku.fi-verkkokaupasta tilaaminen

Kaikkiin Verkkokaupasta tehtäviin tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia Hehkun tilaus- ja toimitusehtoja, jotka ovat luettavissa Verkkokaupassa. Sinun tulee tutustua kulloinkin voimassa oleviin tilaus- ja toimitusehtoihin ja hyväksymällä ehdot pääset tekemään tilauksia verkkokaupasta. 

Verkkokauppa on auki 24h,  mutta voidaan kuitenkin sulkea tilapäisesti ylläpitotoimenpiteiden ajaksi.

Hinnat

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskuluja, jotka ilmoitetaan erikseen. Kampanja- ja tarjoushinnat ovat voimassa kampanjan yhteydessä ilmoitetun ajan tai niin kauan kuin tuotteita riittää. Tuotteen mahdollisesti voimassa oleva tarjous on nähtävissä tuotteen tuotekortilla ja hinta lasketaan automaattisesti ostoskorissa. Tarjouksia tai alennuksia ei myönnetä jälkikäteen. Verkkokaupan ja Hehkun kauppojen hinnat saattavat poiketa toisistaan.

Hehku pidättää oikeuden muuttaa kampanjoiden voimassaoloaikoja, tuotteiden hintoja ja toimituskuluja.

Toimituskulut

Tilauksen toimituskulut ja ilmaisen toimituksen rajat vaihtelevat riippuen valitsemastasi toimitustavasta. Tilauksen toimituskulut näkyvät ostoskorissa sen jälkeen, kun olet valinnut haluamasi toimitustavan.

Tilauksen toimittaminen

Tilauksen toimittaminen edellyttää, että asiakas on hyväksynyt maksuvelvollisuuden tai maksanut tuotteen.

Toimitamme tilaukset valitsemaasi noutopisteeseen Manner-Suomen alueella. Voit valita toimitustavaksi noudon Postin toimipisteestä, Postin pakettiautomaatista, DB Schenker -noutopisteestä (mm. R-kioskit ja K-Marketit), Matkahuollon toimipisteestä tai noutopisteestä (mm. R-Kioskit ja K-Marketit), tai Postin kotiin toimituksen klo 9-21 välillä. Toistaiseksi emme tee toimituksia Ahvenanmaalle.

Pääasiallinen toimitusaika tilauksille on 1-5 arkipäivää tilauksesta. Toimitusajat riippuvat paketin toimittajasta sekä toimituspaikan maantieteellisestä sijainnista. Pohjois-Suomen ja haja-asutusalueiden toimitukset saattavat kestää kaupunkialueita hieman pidempään. Hehku ei ole vastuussa viivästyksistä, jotka johtuvat Hehkun vaikutuspiirin ulkopuolisista, ennalta-arvaamattomista syistä.

Mikäli lähetystä ei noudeta, kauppaa ei katsota peruutetuksi, vaan sopimus raukeaa neljäntoista (14) päivän kuluttua siitä, kun sinulle on ilmoitettu tuotteen olevan noudettavissa noutopisteestä. Hehkulla on tällöin oikeus veloittaa tuotteen toimituksesta ja palautuksesta aiheutuneet kustannukset, jotka vähennetään sinulle palautettavasta alkuperäisestä ostoksen summasta. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan Hehkulle erikseen kaupan peruuttamisesta kohdan ”Palautukset” mukaisesti.

Emme toimita tuotteita jälkitoimituksella. Jos toimitettu tilauksesi on tuotteiden osalta puutteellinen, ilmoita puuttuneista tuotteista Verkko-ostajan palvelut -sivulla hyvityksen saamiseksi.

Voit lukea toimitustavoista myös täällä.

Tilauksen muutokset ja peruuttaminen

Tilauksen jälkeen saat Hehkulta sähköpostitse tilausvahvistuksen.

Tilauksen vahvistamisen tai maksamisen jälkeen tilaukseen ei voi tehdä enää muutoksia eikä sitä voi peruuttaa.

Hehkulla on kuitenkin oikeus peruuttaa tilaus, jos tilaus tai jokin sen tuotteista on mahdoton toimittaa. Tällöin asiakkaalle hyvitetään peruutettavista tuotteista jo suoritetut maksut.

Ohjeet kaupan peruuttamiseen ja tuotteiden palauttamiseen löydät näiden ehtojen kohdasta ”Palautukset”.

Minimitilaus

Tilauksillamme ei ole minimitilausrajaa.

Maksaminen

Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Maksuturva Group Oy (Y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi erillistä rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksusi kirjautuu välittömästi suoritetuksi verkkokauppaan. Onnistuneen tilauksen jälkeen saat sähköpostiisi maksuvahvistusviestin Maksuturva Group Oy:ltä. Viesti sisältää lisäksi linkin Verkko-ostajan palvelut -sivulle, jonka kautta mm. tuotepalautukset tulee ilmoittaa. Maksusi tilitetään Hehkulle vasta, kun olet vastaanottanut tilauksesi.

Maksuturva Group Oy:n toiminta on Finanssivalvonnan (Fiva) alaista. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi eikä mitään maksukortti- tai pankkitunnustietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Maksutavat

Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet

Käytössäsi on kaikkien suurimpien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet maksamiseen verkkopankissa.

Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)

Kortilla maksaessasi kauppa syntyy asiakkaan ja Maksuturva Group Oy:n välille. Verkkokauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet tai palvelut ja käsittelee mahdolliset reklamaatiot. Maksun saajana näkyy Maksuturva Group Oy, joka myös käsittelee maksutapahtumia koskevat reklamaatiot.

MobilePay

Maksaessasi MobilePay:llä, maksu veloitetaan maksukortilta, jonka olet liittänyt MobilePay-sovellukseesi. Maksaminen verkkokaupassa tapahtuu syöttämällä puhelinnumerosi maksuvaiheessa. Kortilla maksaessasi kauppa syntyy asiakkaan ja Maksuturva Group Oy:n välille. Verkkokauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet tai palvelut ja käsittelee mahdolliset reklamaatiot. Maksun saajana näkyy Maksuturva Group Oy, joka myös käsittelee maksutapahtumia koskevat reklamaatiot.

Lasku

Maksuturvan Älykäs Lasku ja Erämaksu antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista ennen sen maksamista. Voit maksaa ostoksesi kerralla laskulla tai valita kertaluoton, jossa valitset sinulle parhaiten sopivan maksuajan ja kuukausierät. 

Lue tarkemmat tiedot laskusta täältä.

K-Plussa

Saat Verkkokaupassa tekemistäsi ostoksista Plussa-pisteitä (peruspisteet) 1€=1 Plussa-piste. Plussa-pisteet kertyvät myös toimitusmaksun osuudesta.

Plussa-raha ei kelpaa maksuvälineenä Verkkokaupassa.

Lue lisää K-Plussasta täältä

Viallinen tuote

Hehku vastaa tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta. Jos huomaat tuotteessa virheen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian joko palautelomakkeen tai chatin kautta. Ilmoita tällöin tilaajan nimi, tilausnumero, tuotteen nimi/numero ja selvitys virheestä.

Palautelomake

Tuotetakuu

Tuotteiden valmistajat vastaavat tuotteiden mahdollisesta takuusta eikä Hehku myönnä erillistä takuuta tuotteilleen. Takuuasioissa olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme.

Palautukset

Sinulla on oikeus peruuttaa kauppa neljäntoista (14) vuorokauden sisällä tuotteen vastaanottamisesta lukien ilmoittamalla siitä täyttämällä peruuttamisilmoitus Hehkulle Verkko-ostajan palvelut –sivulla. Sinun on palautettava tuotteet Hehkulle viivytyksettä ja kuitenkin viimeistään 14 päivän sisällä peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Jos haluat palauttaa tuotteen, tee peruuttamisilmoitus vahvistussähköpostissa olleen Verkko-ostajan palvelut -linkin kautta. Jos olet kadottanut linkin, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Maksuturvan Tyytyväisyystakuu takaa verkkokaupan turvallisuuden. Se oikeuttaa sinut tarkistamaan vastaanotetut tuotteet erikseen ilmoitetun tarkistusajan sisällä ennen kuin maksusi tilitetään maksupalvelusta Hehkulle.

Kun olet tehnyt peruuttamisilmoituksen Verkko-ostajan palvelut –sivulla, pakkaa tuotteet huolellisesti niiden alkuperäiseen laatikkoon. Jätä alkuperäinen toimittajan osoitetarra tietoineen näkyville, vie laatikko siihen noutopisteeseen, mistä noudit lähetyksen ja ilmoita kyseessä olevan asiakaspalautus. Hehku vastaa tuotteen palauttamisesta johtuvista tavanomaisista postikuluista, mikäli palautus tehdään näiden tilaus- ja toimitusehtojen mukaisesti. Jos haluat palauttaa kotiinkuljetuksella tilatun tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluun palautuksen järjestämiseksi. Hehku ei vastaanota postiennakolla tehtyjä palautuksia.

Asiakas vastaa näiden ehtojen vastaisesti tehdyn palautuksen aiheuttamista posti- ja käsittelykuluista.

Palautamme peruutetusta tilauksesta saamamme maksut (lukuun ottamatta ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet asiakkaan valitsemasta muusta kuin tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta) ilman aiheetonta viivytystä. Maksu palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olemme saaneet tuotteet takaisin tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteet takaisin. Pyydämme säilyttämään kaikki asiakaspalautukseen liittyvät asiakirjat huolellisesti, kunnes olet saanut meiltä tiedon palautuksen vastaanottamisesta. Rahat palautuvat sinulle sillä maksutavalla, jolla olet ostanut tuotteen. Ehtojen vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin.

Asiakkaalla ei ole oikeutta ottaa tuotetta käyttöön tutustuessaan siihen ennen tuotteen palautusta ja tuote tulee pitää olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä. Jos palautettua tuotetta on vastoin asiakkaan huolenpitovelvollisuutta käytetty, Hehkulla on oikeus periä tuotteen arvonalennus aina täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulut.

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti:

Palautusoikeus koskee ainoastaan käyttämättömiä ja myyntiin kelpaavia tuotteita. Kosmetiikka-, hygienia- ja intiimituotteiden tulee olla avaamattomia ja sinetillisten tuotteiden sinettien ehjiä. Elintarvikkeiden ja lisäravinteiden osalta palautusoikeus koskee vain avaamatonta tuotetta. Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi kosmetiikka-, intiimi-, suuhygienia-tuotteet, kuume- ja verenpainemittarit sekä juomapullot. Elintarvikkeiden ja lisäravinteiden osalta palautusoikeutta ei ole tuotteen avaamisen jälkeen.

Ylivoimainen este

Hehku ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat Hehkun vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole voinut kohtuudella ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan esimerkiksi työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme (3) kuukautta, on sekä Hehkulla että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Ehtojen muuttaminen

Hehku voi muuttaa tilaus- ja toimitusehtoja esimerkiksi lakimuutosten vuoksi. Viimeisimmät tiedot muutoksista löytyvät näistä tilaus- ja toimitusehdoista. Näette tiedon viimeisimmästä päivityksestä ehtojen alussa olevasta päivämäärästä. 

Sovellettava laki  

Näihin tilaus- ja toimitusehtoihin sovelletaan Suomen lakia.

Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan tilaus- ja toimitusehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat erimielisyydet.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).